onsdag 8 december 2010

Tisdag 7 dec:

Äntligen var det dags för Marcus att börja med epoxi/glas! Stor spänning när första strilen hälldes ut.



Själv hade jag äntligen bestämt mig för antal beslag och dess placering. Borrade hålen, försänkte dem och slipade.



Så var det dags att slipa hela insida däcket inför ett lager epoxi till, och jag slipade klart skarven insida sittbrunn också för att kunna spackla och laminera den.



Sen blev det helt tyst i verkstan (ja förutom P3 hip hop med en helflippad programledare som gav oss flertal skratt under kvällen)

Marcus blandade epoxi och glasade, la på fler lager i stävar och utmed köllinjen, och jag la filler under slangarna och byggde upp beslag. La 6 lager glas ovanpå och jädrar om jag inte fick ut luften också!

Spacklade och remsade även skarven vid sittbrunnen.



Aktre beslagen där jag ska ha ett smalare nät för clementiner, morot och vattentät godisbeshållare! :-)



Njordens glaslager är nu klara på utsidan skrov och resten av veckan blir fler lager epoxi utanpå.



Klockan hade passerat 23 med råge när vi lufsade ut ur verkstan. Det var inga hoppsa-steg direkt.... men ack vad nöjda vi var!
Nu väntar slipning av glas.skarvar för Marcus och utdragning slang/snöre för mig.
// Ewa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar