måndag 6 december 2010

Söndag 5 dec

Söndag 5 dec,
Själv var jag lite småmosig efter lördagens glöggmys, och söndagsmorgonens städ och disk, men något sen kom jag ut till föreningen och vi började med rester på revben, jansson, köttbullar och spett!


Stärkta återgick vi till verkstan och Jonas satte igång med sin förliga potta till luckan.



Malin som är liiiiite före mig i bygget numer slipade in saregn på plats i sittbrunnen. Först såga, sen slipa med rondellen och sist för hand...



Marcus har nu gjort klart stävarna också, och slipar inför första grundningen av epoxi.



...och slipningen går bra, det blir inte mycket som ska spacklas....



Malins sarg passade bra in efter slipningen och ska nästa gång limmas på plats och lamineras.



.. .och jag då? Ja efter mycket tankearbete och hjälp från mina underbara kumpaner försökte vi lösa problemet med jiggen som levde eget liv i snurrande, och vi lossade helt enkelt hela skrovet och insåg att det nog böjde tillbaks sig självt. Sen blev det slipning på schemat, sittbrunnsfogen blev remsad, akterluckans klutthål nerslipade, skarven vid nosen slipad....



Sen var det dags att märka ut för borrning av belsag, men då jag var i valet och kvalet om antal och placering beslöt jag mig för att sova på saken.

Återkommer måndag kväll för att mäta ut hålen.

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar