torsdag 30 december 2010

Sista strykningen på insidan...

Dagens övning...stryka skrovet på insidan för att skapa lite finish...
Men först så drog jag bort tejpen kring skottet och skar bort de överstickande kanterna på glasväven som jag använde för att laminera fast skottet, och jag blev jättenöjd, det blev jättebra! Så jag slipade av det sista på skottet för att få precis rätt passform och torkade av alla ytor med aceton och så blev det dags att stryka insidan på skrovet. Sen var det dags för fikapaus..
Och så var det dags att stryka undersidan på däcket. För att göra det, lade jag först en massa byggplast på skrovet för att inte däcksdelarna skulle limmas ihop av misstag och så lade jag på däcket ovanpå alltihop och började stryka. När strykningen var klar fick jag en ide och tog tio små tvingar och klämde fast längs kanten på sitsen för att försöka fixa till vinkeln som orsakade glipan mellan skrov och däck...
Risken finns att problemet finns kvar men att sitsen lyfter från skrovet, men jag måste ju testa min idé :-) ..

Och så fick jag vänta...och vänta.....och vänta......på Jonas som "skulle bara" en hel massa saker innan vi kunde åka hem.... :-)

//MJ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar